Ben

959 Panigale Corse 2018

9 posts in this topic

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-16.jpg?re

What you are looking at is the Ducati 959 Panigale Corse, a special edition version of the Italian brand’s “middleweight” superbike, which is coming for the 2018 model year.

Debuting today, just ahead of the 2017 EICMA show in Milan, the new Ducati 959 Panigale Corse draws an obvious visual line to Ducati’s MotoGP program with its matching livery, but it also comes with a few smart upgrades as well, making it worth more than a second glance.

The first obvious point is the addition of Öhlins suspension fore (Öhlins NIX30 43mm forks) and aft (Öhlins TTX36 shock), as can be seen from the telltale gold bits. An Öhlins adjustable steering damper is also fitted.

A noticeable titanium slip-on exhaust from Akrapovic is also present (we assume these pictures are for the European market, with the US model likely to sport something a little bit more…pleasant looking.

Hidden beneath the fairings too is a lithium-ion battery, helping to further the weight reduction.

All of this is good for 150hp at the crank, and 435 lbs at the curb (5.5 lbs less than the regular Ducati 959 Panigale). No word yet on what premium the 2018 Ducati 959 Panigale Corse will go for, but we expect a modest increase to the bike’s current $15,400 MSRP.

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-18.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-17.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-15.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-01.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-02.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-03.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-04.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-05.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-06.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-07.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-08.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-09.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-10.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-11.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-13.jpg?re

2018-Ducati-959-Panigale-Corse-14.jpg?re

Source: Ducati

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finde ich interessant als Rennstrecken-Tool, aber die Farbgebung ist eher so mittel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der Auspuff geht gar nicht! Da kann noch soviel Titan dran sein wie will, das ist eine Verunstaltung eines sonst ansehnlichen Mopeds.

Erst lassen sie die Krümmer aus der Verkleidung heraus schauen, dann flanschen die da einen Trümmer par excellance an. Man man man, was ist denn los Ducati... Ich weiß, is nix Neues, aber Herrgott!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatten wir alles schon mal und erinnert doch sehr daran...diese Auspuff-Dingens waren aber nicht nur pott-hässlich, sondern auch noch mörderschwer.

 

Bildergebnis für Ducati Sport 1000

Edited by Moses

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am ‎06‎.‎11‎.‎2017 um 09:36 schrieb Ben:

Der Auspuff geht gar nicht! Da kann noch soviel Titan dran sein wie will, das ist eine Verunstaltung eines sonst ansehnlichen Mopeds.

Erst lassen sie die Krümmer aus der Verkleidung heraus schauen, dann flanschen die da einen Trümmer par excellance an. Man man man, was ist denn los Ducati... Ich weiß, is nix Neues, aber Herrgott!

 

Hast natürlich recht, optisch ein Schuß in den Ofen, aber technisch schon lecker, wie ich finde. Die 899 gefällt mir aber schon besser.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Hoffnungen ruhen auf dem neuen Termignoni-Technik Chef

Der soll sich ja gut auskennen bei Ducati ;)

evtl. holt er ja Ducati zurück von den Slowenen....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Also eigentlich schon schön und technisch interessant, aber wofür?

Auf der LS okay aber zu Racing und auf der Rennstrecke wirst von den anderen tausendern gebügelt weil zu wenig Leistung. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vor 6 Stunden schrieb Mr.Dietz:

Also eigentlich schon schön und technisch interessant, aber wofür?

Auf der LS okay aber zu Racing und auf der Rennstrecke wirst von den anderen tausendern gebügelt weil zu wenig Leistung. 

 ProThunder bei Artmotor oder 750er Klassen bei anderen Anbietern.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now